16 noiembrie 2015

Afacerea visurilor mele



Johann Wolfgang Von Goethe spunea la un moment dat: „Orice poţi să faci sau visezi că poţi să faci, începe să faci! Curajul este un amestec de geniu, magie şi putere.”

Eu spun că măcar pentru un moment putem visa şi eu mă gândesc, ce afacere aş demara dacă aş dispune de 10.000 de euro...
Hmmm... foarte uşor... pentru că de mult timp visez să îmi deschid un restaurant cu specific turcesc.




Ce m-ar motiva în dezvoltarea unei astfel de afaceri?

În primul rând, ştiţi cu toţii că iubesc Turcia şi este clar că m-aş dedica trup şi suflet afacerii mele.
Nu aş alege să deschid un restaurant pentru a deveni bogată peste noapte ci pentru a arăta lumii că şi la noi în România se poate. Că un tânăr, fără prea multă experienţă (cum sunt eu), are puterea de a-şi înfiinţa o afacere şi de o a ţine în picioare.




Aş avea grijă să am un plan de afacere şi bineînţeles că aş alege o firmă de contabilitate din Bucureşti care să fie alături de mine pas cu pas.
Urăsc matematica, cifrele şi tot ce ţine de calcule, astfel încât o firmă de contabilitate ar fi indispensabilă pentru mine.





Deşi statisticile spun că 60% din restaurante dau faliment în primul an pe mine nu interesează... eu aş face parte din categoria de 40%, unde afacerea mea ar fi una extrem de profitabilă.
De ce? Pentru că sunt sigură că am nişte abilitaţi care m-ar recomanda pentru o astfel de afacere şi anume:

-Cunosc toate detaliile legate de activitatea în restaurant deoarece am studiat turismul şi bineînţeles am lucrat în turism... bine, nu ca manager de restaurant dar învăţ repede.
-Sunt sociabilă, astfel încât aş stabili cu uşurinţă contacte cu partenerii.
-Am tact: aş da dovadă de răbdare, amabilitate, simţul umorului, de abilitatea de a ceda în unele privinţe şi de a nu fi rigidă în fata oportunităţilor
-Am simţ de organizare, asta şi datorită jobului pe care l-am avut în trecut...


Dar să trecem la treburi mai serioase că doar nu mi-au murit lăudătorii...

De ce cred că o astfel de afacere ar fi profitabilă?



Pentru că aş planifica pas cu pas totul... nu aş lăsa totul în voia sorţii, aş avea grijă să ştiu exact ce am de făcut înainte de a deschide restaurantul.

M-aş interesa care sunt cei mai buni şi ieftini furnizori, aş avea grijă ca locaţia restaurantului să fie una centrală, m-aş angaja în promovarea restaurantului încă înainte de a-l deschide, aş face un studiu de piaţă şi sondaje legate de meniu.
Bineînţeles că acel capital de 10.000 de euro m-ar ajuta enorm de mult să îmi deschid afacerea visurilor mele dar aş avea grijă să îl cheltuiesc cu cap... şi nu i-aş cheltui pe toţi de la început...
Voi opta pentru obţinerea de fonduri europene şi sunt sigură că încetişor totul va merge conform planului...


Ştiu că înfiinţarea unei firme  nu este atât de simplă precum o prezint eu aici... dar cu puţin ajutor din partea unor experţi aş reuşi să îmi îndeplinesc visul.

Partea administrativ-contabilă a afacerii este una extrem de importantă. Eu m-am documentat cât de cât şi aş deschide un SRL-D.

Ce înseamnă SRL-D?

Ehh, asta mai ştiu şi eu de la cursurile de economie.. Societate cu Răspundere Limitată –Debutant.

Cine poate înfiinţa un SRL-D?

-Să aveţi vârsta de maxim 35 de ani, împliniţi cel mai târziu în ziua înregistrării cererii de înmatriculare a societăţii în Registrul Comerţului;
-Să nu deţineţi sau să fi deţinut calitatea de acţionar, asociat sau membru al organelor de conducere ale altei întreprinderi;
-Obiectul de activitate trebuie să conţină cel mult 5 grupe de activitate prevăzute de clasificarea activităţilor din economia naţională în vigoare (CAEN Rev 2), cu anumite restricţii prevăzute de OUG 6/2011.

De ce aş alege SRL-D?

-Sunt scutită de plata taxelor de înregistrare şi înmatriculare la Registrul Comerţului.
-Sunt scutită de la plata taxelor de asigurări sociale pentru maxim 4 salariaţi.
-Pot beneficia de fonduri nerambursabile de până la 10.000 de euro.

Acestea fiind spuse nu îmi rămâne decât să visez şi să sper că într-o zi voi putea aplica toate cele expuse mai sus şi o să vă invit şi pe voi la deschiderea restaurantului meu.



Şi ca să închei într-o notă optimistă: 
"Asumă-ţi riscuri şi responsabilităţi! Viaţă întreagă este un risc. Cel ce merge cel mai departe este, în general, cel care e dispus să facă şi să îndrăznească." - Dale Carnegie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu