18 octombrie 2015

Viaţa unui fotograf de nunta din Bucureşti


De data aceasta o să vă vorbesc despre ceva... interesant zic eu... despre cum este viaţa unui fotograf nunta...
Toată lumea în ziua de azi vorbeşte despre nunta perfectă, despre faptul că îşi angajează firme specializate care să se ocupe de nuntă.
În jurul meu, majoritatea colegelor mele (că sunt ele din şcoala generală, liceu sau facultate), s-au căsătorit... şi am aflat nu pentru că s-au înghesuit toate să mă invite la nunta lor ci de pe site-urile de socializare... cum? Datorită fotografiilor de nuntă sau foto video nunta .
Frumos, nu am ce zice. Felicitările mele şi Casa de Piatră!
Dar... există un mare dar...
Cine se gândeşte în ziua de azi la omul din spatele aparatului foto?
V-aţi gândit vreodată câtă muncă şi trudă depune acel om pentru că dvs să rămâneţi cu nişte amintiri de vis şi anume - fotografiile de nuntă?
Un prieten bun de-al meu este fotograf nunta şi mai stau de vorbă cu el din când în când şi uneori, după o nuntă îl văd săracul cât este de obosit.
Pentru a practica acest job trebuie să fii făcut pentru asta. Pentru a fi fotograf nunta  nu ai nevoie doar de un aparat foto. Nu oricine poate face asta.
Viaţa unui fotograf de nuntă nu este uşoară deloc. Totul constă în pasiune, pricepere şi angajament.
Prietenul meu îmi povesteşte că de când s-a mutat în Bucureşti şi-a schimbat viaţa total. Lumea este diferită acolo, la fel şi nunţile.
El are o pasiune pentru fotografie şi mi-a spus că lui nu îi place ceea ce face. El iubeşte ceea ce face.
Dar viaţa unui fotograf nunta Bucureşti este frumoasă dar nu uşoară. Trebuie să te „pliezi” după fiecare client, trebuie să onorezi fiecare cerere. Fiecare zi de muncă pentru el este diferită, fiecare nuntă este diferită şi bineînţeles că în fiecare zi învăţa ceva nou.
Pentru a fi fotograf nunta trebuie să ai un calendar bine stabilit. Numai amatorii spun „da” unui contract şi se angajează să fie fotografi la o nuntă ce are loc în câteva săptămâni.
Pentru a ajunge un fotograf nunta profesionist îţi trebuie un portofoliu bine realizat şi lucrat, trebuie să ai o reputaţie şi să ajungi să fi recomandat. Pentru asta trebuie să munceşti mult.
L-am întrebat pe amicul meu dacă îşi aduce aminte când a fost el pentru prima oară fotograf nunta Bucureşti şi ce gândea în momentele acelea.
Mi-a povestit că a verificat de multe ori dacă are bateriile şi cardurile de memorie de rezervă, dacă are obiectivele corecte la el (pentru cameră foto) şi dacă are... mai bine de 15 ore de energie în el pentru a nu pica din picioare... şi dacă tot a amintit de picioare, s-a asigurat că are papuci comozi... haha
Mi-a mai spus că în această „industrie” nu există zile de concediu la alegere şi nici zile când eşti bolnav şi vrei să stai acasă. Chiar dacă este soare, ninge sau plouă, chiar dacă se simte bine sau rău, chiar dacă este obosit sau nu, dacă are planificată o nuntă, trebuie să îşi facă job-ul şi să fie acolo pentru foto video nunta . 
Aşa că, dragii mei, chiar dacă planificaţi o nuntă şi doriţi şi cu siguranţă veţi avea fotograf nunta gândiţi-vă că şi el este un om ca toţi oamenii. Da, lucrează pentru voi că totul să iasă perfect şi că dvs să aveţi cele mai frumoase poze de pe planeta asta dar... comportaţi-vă frumos cu el/ea.
Prietenul meu mi-a spus că nu va renunţa să fie fotograf nunta Bucureşti  deoarece şi-a găsit „vocaţia”. Mi-a spus doar că şi-ar dori să lucreze cu cei mai buni dintre cei buni... să nu mai fie liber profesionist ci să fie angajat la o firmă... există câteva care oferă foto video nunta şi el visează că în curând una din acele firme în domeniu să îl angajeze şi pe el şi să continue să fie un fotograf nunta Bucureşti  aşa cum nu s-a mai văzut...





2 comentarii: