27 octombrie 2015

Furtuna pe... acoperis


În ultima vreme au apărut la noi în România multe seriale turceşti. Nu spun că nu mă bucura faptul că am ocazia să aud limba şi să nu o uit. Şi probabil şi voi aţi făcut conexiunea între titlul articolului şi noul serial „fenomen” dar o să vorbesc despre cu totul altceva... ceva la ce nici nu vă aşteptaţi...

Nu o să vorbesc nici despre furtuni sau vreme... o să vă povestesc despre un acoperiş verde 


Trebuie să vă mărturisesc ceva: înainte de a intra în contact cu firma ODÚ – Green Roof habar nu aveam cu ce se „mănâncă” acoperişul verde sau ce înseamnă, ce implică un acoperiş verde sau o terasă verde.
Încetişor am început să mă documentez, să citesc, să văd avantajele unui acoperiş verde dar înainte de a şti exact beneficiile unui astfel de acoperiş credeam că el este doar pentru... decor...
Dar... NU...
Ehhh, asta e, mai greşesc şi eu, nu? Că doar nu sunt perfectă şi omul din greşeli învaţă... doar ca eu îmi accept greşelile atunci când nu am dreptate...

Dar, înainte de a vă prezenta şi dvs importanta acoperişurilor şi teraselor verzi realizate de ODÚ – Green Roof o să încerc să vă „introduc” într-o lume de... basm...

Priviţi următoarea poză:





Da, este din serialul pe care probabil şi dvs îl urmăriţi...
Dar cum ar arăta aceasta terasă dacă ar fi fost verde, îngrijită şi aranjată?
Eeeeee... cu totul altfel, vă spun eu...




Da... este frumos, nu-i aşa?

Şi o să vă mai mărturisesc ceva... când am auzit de firma ODÚ – Green Roof m-a dus mintea la Beauty and the Beast... adică Frumoasa şi Bestia...



Da, şi desenele animate dar şi serialul Beauty and the Beast...

De ce?

Pentru că foarte multe scene sunt filmate pe acoperiş şi pe o terasă, care arata tare urât





Şi din nou m-am gândit cum ar arăta acea terasă dacă ODÚ – Green Roof şi-ar pune în funcţiune talentul...
Şi spun talentul pentru că firma activează din 2003 pe piaţa românească de amenajări de spaţii verzi iar experienţa pe care o au în amenajarea de terase şi acoperişuri verzi este de 8 ani în acest domeniu, deci nu sunt pe piaţa de azi de ieri... folosesc materiale de înaltă tehnologie, plante frumoase şi toate acestea la preţuri convenabile pentru orice buzunar...

Şi dacă tot vorbeam de Bosfor, unul din multele certificatele pe care ODÚ – Green Roof le-a obţinut este din Istanbul...



Şi acum să trecem şi la partea care probabil vă interesează cel mai mult... la beneficiile acestor acoperişuri verzi...
Iar primul pe care o să îl expun este avantajul financiar:





Dacă doriţi să vă informaţi mai mult, pe acest link sunt punctate toate aspectele necesare:


Avem bineînţeles şi AVANTAJE PRACTICE

Izolare fonică
Avantaj: mediu interior și exterior mai liniștit
Rezistență la foc
Este complet ignifug
Aspect natural
Avantaj: priveliște frumoasă; verdele are efect calmant și relaxant
Nu se utilizează balast pentru protecția acoperișului
Avantaj: Înlocuirea unui material inert cu unul “viu” aspectuos.


Dintre toate aceste avantaje practice o să aleg unul, care pe mine m-a „atras” cel mai mult şi anume izolarea fonică...
Cred că indiferent unde trăim, în Istanbul, în Ankara, în Bucureşti sau în Braşov, în China, în America... oriunde în lumea aceasta, toţi avem nevoie de linişte în propria casă...
Şi din păcate acest lucru este din ce în ce mai puţin posibil, datorită poluării fonice...
Dar... combinația substratului, plantelor și a aerului din diferitele straturi ale unui acoperiș verde reduc aceasta plouare.

Eu spun să aruncaţi o privire la cele prezentare de mine mai sus şi să vă gândiţi puţin ca planeta noastră numită Terra are nevoie de aşa ceva, la fel cum şi noi avem nevoie...
Nimeni nu are de pierdut, avem numai de câştigat... şi atunci? Ce mai aşteptăm?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu