4 aprilie 2015

Vatican - Habemus Papam


Îmi doream de mult ca într-o zi să ajung să vizitez Vaticanul... cel mai mic stat suveran din lume... Vaticanul... care face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO... Şi iată că într-o zi de Decembrie am ajuns să păşesc în această „lume” pe care o vedeam doar la televizor, de sărbători, când îl urmăream pe Papa care ieşea în balcon sau în filme...
Îngeri şi demoni, Abdicarea, Papa trebuie să moară, Cardinalul sunt doar câteva din filmele pe care le-am văzut şi care au fost filmate sau au legătură cu Vaticanul...
Se scrie mult despre Vatican şi exista multe informaţii, extrem de bune referitoare la Vatican precum si date istorice. Eu o să încerc să expun nişte lucruri pe care eu le-am găsit interesante despre Vatican.
O să menţionez de la început ca din păcate din lipsa timpului nu am putut intra în Vatican, să vedem muzeele Vaticanului sau Capela Sixtină deşi mi-aş fi dorit enorm de mult... coada nu era extrem de mare şi poate aş fi reuşit să intru pentru 5 minute să fac 2 poze şi să ies... dar am preferat să îmi dozez timpul şi să admir fiecare colţişor al Pieţei San Marco...


Vaticanul are propriul oficiu poştal şi emite propriile timbre. Un suvenir inedit este un timbru pe care îl puteţi cumpăra chiar din Vatican... de asemenea Vaticanul are şi post de radio care se află într-un turn din interiorul Grădinilor Vaticanului și emite în 20 de limbi din întreaga lume.
Vaticanul emite propriile pașapoarte; Papa, cardinalii, membri ai gărzilor elvețiene deţin un astfel de paşaport.
Italienii au voie să doneze 8% din taxele anuale Vaticanului.



Muzeele Vaticanului au peste 14,5 km lungime, și se spune că, dacă ai petrece numai 1 minut admirând fiecare pictură ţi-ar lua patru ani pentru a finaliza circuitul!
Ce mi s-a părut mie cel mai interesant legat de Vatican au fost Gărzile Elveţiene, unde am o întâmplare foarte haioasă şi acum când îmi aduc aminte râd cu lacrimi.


Ştiam de la un prieten înainte de a merge la Vatican că există gărzile Papei şi îmi doream să fac poză cu aceşti oameni care sunt îmbrăcaţi destul de haios... Am tot căutat să găsesc gărzile dar nu le-am văzut... eram aproape ieşită din Vatican, ne îndreptam spre maşină când am zis să mai stăm 5 minute să contemplez locul şi să mănânc o... banana (îmi era tare foame şi aveam banana în geantă)... cât am stat pe loc să termin de mâncat am văzut nişte poliţişti şi un loc se securitate ca în aeroporturi... mi-am dat seama că pe acolo ar trebui să trecem ca să vedem Gărzile Elveţiene... zis şi făcut... slavă Domnului nu a piuit nimic şi am ajuns în faţa celor doi tineri din Garda Elveţiană... erau îmbrăcaţi ca niste clovni haha. Normal că m-am dus frumos spre ei şi i-am întrebat dacă avem voie să facem poze cu ei... au spus că da şi cel care era „la conducere” s-a dat la o parte şi m-a lăsat lângă celălalt gardian... eu fain frumos m-am dus şi am încercat să îi găsesc braţul prin uniformă ciudată (mâneca uniformei era bufanta şi nu puteam să îi găsesc braţul)... domnul respectiv se amuza că nu îi găsesc braţul ptr a-l ţine şi celălalt gardian, văzând ce încercam eu să fac a început să urle la mine că nu am voie să ating gardienii... hahahaha = ) Între timp, aveam deja vreo 2 poze făcute când mă chinuiam eu să îi găsesc braţul... după care încă vreo 2 poze când stăteam cu mâna pe după mijlocul lui... era tare drăguţel şi mă gândeam că săracul, a fost „hărţuit” de mine... Bineînţeles că „acţiunea” a fost urmărită de mai mulţi turişti, care îşi aşteptau rândul să facă poze şi care se amuzau copios pe seama mea...

Gărzile Elveţiene au fost înfiinţate în 1506 de către Papa Iulius al II-lea şi au fost inițial folosite ca gărzi de corp personale ale Papei, în prezent ele servesc ca forță militară a Vaticanului. Pentru a deveni soldat în Garda Elveţiană trebuie să fiţi... elveţieni...
Oricum, eu una nu voi uita niciodată întâmplarea haioasă cu aceste gărzi...
Un alt lucru interesant este legat de Banca Vaticanului, care are un ATM/bancomat numai în limba latină... deci, dacă rămâneţi fără bani în Vatican trebuie să ştiţi limba latină, altfel nu veţi putea folosi bancomatul.
În centrul Pieţei San Pieto este un frumos obelisc egiptean. Modul în care obeliscul a fost ridicat în piatră permite să fie folosit ca un cadran solar.


Piaţa San Pietro mi s-a părut extrem de frumoasă, dar nu la fel de măreaţă cum părea la televizor când era plină de turişti... de asemenea, era o macara care tare m-a încurcat când am făcut poze... punea şi aşeză bradul de Crăciun... pfff...
De asemenea şi Bazilica Sfântul Petru mi-a încântat privirile şi chiar îmi doresc să revin la Vatican.
Un mic sfat al meu este să nu cumpăraţi suveniruri din Vatican... sunt extrem de scumpe... eu am găsit un magazin foarte ieftin: cum staţi cu faţa spre Bazilica Sfântul Petru, faceţi stânga şi ieşiţi din Vatican, ajungeţi până aproape de staţia de metrou dar nu coborâţi pe scările care duc la metrou ci mergeţi pe drumul normal şi imediat pe partea dreaptă este un magazin care mie una mi s-a părut incredibil de ieftin... magneţi de frigider frumoşi, de la 0.50 euro până la 2.5 euro... globuleţe micuţe în care era fie Colosseumul, fie Fontana di Trevi fie alt obiectiv turistic important din Roma cu 1.5 euro... portmonee cu 8 euro (şi erau chiar extrem dr frumoase) şi multe alte mărunţişuri şi nu numai la preţuri extrem de mici.
Cam aceasta a fost experienţa mea la Vatican, una scurtă, ştiu... dar asta mă va face să revin în acest loc minunat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu