10 aprilie 2015

Scuba diving in Antalya

M-am gândit să scriu un articol despre scuba diving. Există mai multe locuri frumoase pentru scufundări dar eu am ales să merg mai aproape şi anume în Antalya, în Lara. Cei de la Star Diving Academy au fost extrem de amabili şi de prietenoşi. Dacă este să fiţi cazaţi în Belek/Kadriye, ei vor aranja o maşină specială, care vine dimineaţa, vă ia de la hotel (pe la ora 08:00) şi o să vă aducă înapoi la hotel după scufundări.
Se spune că cei care fac pentru prima oară scufundări ar trebui să nu mănânce în dimineaţa respectivă nimic. Eu nu am ţinut cont de aşa ceva, chiar dacă era prima dată când mă scufundăm. Am luat micul dejun că deobicei chiar dacă eram puţin speriată din cauza cutremurului care avusese loc în noaptea respectivă... dar nimic nu mai conta... îmi doream să mă scufund... Geanta am pregătit-o în felul următor: două prosoape, haine de schimb (tricou, pantaloni scurţi, etc.), beţişoare de urechi, şerveţele de nas (pentru orice eventualitate). De asemenea, este recomandat să vă daţi jos bijuteriile: inele, cercei, brăţări, etc. pentru a nu le pierde prin apă.
Star Diving Academy, se afla la baza unei stânci din Lara. Trebuie să coborâţi cu un lift pentru a ajunge la platforma construită. Cei de acolo ne-au întâmpinat şi ne-au făcut instructajul. Ne-au explicat limbajul semnelor în apă, cum trebuie să respirăm corect, cum să ne dăm apă jos din ochelari (dacă ne intra apă), cum trebuie să ne desfundăm urechile. A fost o întreagă teorie de mai bine de o oră.
După ce instructorii şi-au dat seama că suntem pregătiţi, am mers pe platforma de unde fiecare instructor în parte ne-a aruncat în apă. Este o întreagă teorie despre cum trebuie să fm aruncaţi în apă. Nu este aşa simplu cum vedem în filme. Butelia pe care o aveam în spate era extrem de grea şi la contactul cu apa putea să îmi rupă gâtul dacă nu eram aruncată în apă corespunzător. De aceea instructorul m-a tras în apă de mâna stângă şi m-a rotit la dreapta în timp ce mă trăgea... aşa ce face cică...
Când am ajuns în apă nu mi s-a părut deloc grea butelia... am uitat să menţionez că am rămas în costum de baie pe dedesubt şi cu un tricou, tricoul meu, atât. Desigur, au echipament special dar au spus că nu este nevoie să îl punem pe noi pentru că apa este foarte caldă şi o să ne simţim mai confortabil aşa.
Înainte de a ne scufunda, am început să ne obişnuim cu echipamentul... în special cu respiraţia doar pe gură (nasul nu îl putem folosi din cauza ochelarilor speciali, care acoperă şi nasul). A fost ciudat la început să inspir şi să expir aerul din butelia aceea printr-un tub, doar pe gură, dar m-am obişnuit.
Am fost prima care s-a simţit pregătită să se scufunde, i-am făcut semn instructorului şi am început coborârea. Fiecare om a fost cu instructorul său. Eu nu a trebuit să fac absolut nimic la coborâre, instructorul practic mă trăgea spre fundul mării. La un moment dat am văzut cum îmi intră apa în ochelari şi m-am panicat puţin... nu este o senzaţie plăcută... aveam impresia că „intru la apă”... i-am făcut semn că vreau să ieşim la suprafaţă... când am ajuns din nou la „mal” i-am zis că mi-a intrat apă în ochelari, mi-a dat ochelarii lui şi i-a strâns bine de tot. Apoi mi-a arătat din nou cum să îmi scot apa singură dacă suntem pe fundul mării şi păţesc din nou acelaşi lucru.



Din nou am început coborârea, de data aceasta fără frică pentru că ştiam ce mă aşteaptă şi care este senzaţia... am ajuns la 12 metri adâncime şi ne-am „plimbat” împreună cu peştii, i-am hrănit, instructorii ne-au filmat, ne-au făcut poze... şi nici nu mi-am dat seama cum a trecut o oră sub apă.


Experienţa este una incredibilă iar lumea de sub apă este una de nedescris...
Chiar dacă nu ştiţi să înotaţi nu este problema, dacă nu aveţi frică de apă puteţi merge la scufundări liniştiţi. În grupul nostru o doamnă nu ştia să înoate şi a reuşit cu brio scufundarea.
După oră petrecută sub apă, la suprafaţă am făcut puţin snorkeling deoarece nu mă mai dădeam ieşită din apă, care, să vă spun sinceră, era gheaţă în comparaţie cu apă de pe fundul mării dar îmi plăcea.
După ce m-am schimbat cu haine uscate, cei de la Star Diving Academy ne-au făcut „cinste” cu sucuri, bomboane, biscuiţi, etc. şi ne-au premiat cu diplome. Înainte de a pleca, ne-au dat dvd-urile cu poze şi videoclipuri.
Costurile difera, in functie de cate persoane merg (din cauza transferului), daca vreti dvd-ul cu poze sau nu. De persoana s-ar ajunge undeva la 100 euro...
A fost o experienţă de neuitat şi aş repeta-o ori de câte ori mi s-ar ivi ocazia.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu