29 aprilie 2015

Cascada Kurşunlu - oaza de liniste

Cascada Kurşunlu (Turcă: Kurşunlu Şelalesi) este situată la 19 km de Antalya şi 24 km est de centrul oraşului, la capătul unui drum de 7 km ramificat la nord de autostrada Antalya-Serik-Alanya, la un punct de 12 km de Antalya, cascada și zona de picnic având 33 de hectare, reprezentând un loc unic în lume.

Este un loc pe care il vizitez de fiecare data cu mare drag si placere. Este o oaza de liniste, cand doresc sa “evadez” din orasul aglomerat.
Cascada de 18 metri se află pe unul din afluenții râului Aksu și situația sa în mijlocul unei păduri de pini este de o frumuseţe cu totul excepțională.
Există câteva lucruri specifice de văzut în parc, inclusiv o moară de apă veche și o casă asociată cu fostul președinte Kenan Evren, dar deobicei oamenii vin mai ales pentru a se relaxa și să facă, probabil, sportul numit bird-watching. Am vazut multe pasari interesante si desigur, mai mult le-am auzit. Există o zonă mare şi umbrită de picnic. Mi-a placut extrem de mult sa stau la acele masute din lemn si sa iau pranzul acolo. Mi-am luat cu mine un sandwich si un mar si am stat si am admirat peisajul.

Cascada a fost declarată pentru prima dată o zonă de recreere în pădure în 1979. Mai târziu, în 1991, zonei i-a fost dat statutul de Parc Natural datorită florei şi faunei sale bogate ca mai apoi suprafaţa să fie lărgită la 400 de hectare.
Astăzi, Parcul Naţional Cascada Kurşunlu este un loc foarte popular de recreere în regiunea Antalya. Acesta oferă oportunități pentru o varietate de activităţi de recreere și primește aproximativ 400.000 de vizitatori în fiecare an conform estimărilor. De fiecare data cand am mers nu era extrem de aglomerat si nu stiu de ce, imi aminteste de Tampa din Brasov. Nu stiu de ce, dar de fiecare data cand mers pe acele poteci ma simt ca si cand urc pe Tampa sau cobor de pe Tampa.
Intrarea costa in jur de 2.5 lire turcesti de persoana...este un tarif extrem de ieftin...
Parcul Naţional are cel puţin 100 de specii de păsări care sunt găzduite împreună cu cele șapte iazuri mici, tuneluri de plante, zone de picnic, mori de apă și desigur cascada Kurşunlu.

Mergând în partea stângă, după zona de picnic veti vedea o cărare printre multe specii de cactus şi flori. După o scurtă plimbare printre florile colorate, se poate vedea o moară de apă. După moară de apă, poteca duce la cascada Kurşunlu şi peştera de sub cascadă. Eu una nu m-am incumetat sa merg niciodata in acea pestera deoarece riscati sa fiti udati. Unii localnici, vara, veneau pentru a face baie in aceasta apa, care probabil este extrem de rece, desi exista numeroase afise care indica:”Inotatul interzis”.
Ma simt norocoasa ca am descoperit acest loc, cu ajutorul localnicilor, desigur, pentru ca din cate stiu eu nu se organizeaza excursii optionale spre acest loc magic.
Eu nu ratez niciodata sansa de a merge la aceasta cascada.
De curand au contruit o cafenea care este extrem de utila. Am stat de multe ori si am baut o cafea turceasca incredibil de buna si am admirat apa, care are o culoare de nedescris si desigur am urmarit niste broaste testoase care inotau linstite in apa si multi multi pesti. Cafeneaua se numeste Bayram Efendi si o cafea costa in jur de 5 lire turcesti.
Este o experienta deosebita si va recomand sa vizitati acest loc magic.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu