2 iulie 2010

Catelus cu parul cret :|:|















Poate va ganditi ca am luat-o razna sau ca incep sa compun rime si poezii pentru copii. Nu ati ghicit;nu e vorba despre asa ceva ci pur si simplu sunt indignata de ce se intampla cu noi.
Ideea este urmatoarea:de mult am vrut sa ma afirm si sa va spun lucrul acesta dar se pare ca astazi mi-am gasit momentul potrivit.
Care este prima poezie pe care am invatat-o? Care sunt primele versuri pe care le-am memorat inca din copilarie,de la gradinita,de la bunci,de la parinti,frati/surori mai mari?? Va mai aduceti aminte? Daca nu,va reamintesc eu:


Catelus cu parul cret,
Fura rata din cotet.
El se jura ca nu fura
Si l-am prins
cu
rata-n gura
Si
cu
ou-n buzunar,
Hai la Sfatul Popular.

Nu ma duc c-am fost o data
Si am cazut
cu
nasu'-n balta.

Acestea sunt primele versuri pe care noi le stim. Dar oare v-ati gandit vreodata ce semnificatie are aceasta poezie? Va spun eu: de mici suntem invatati sa mintim. De mici suntem invatati sa furam. De ce? Versurile ne spun clar:un catel cu parul cret(cum are parul conteaza mai putin), fura rata din cotet(asta conteaza cel mai mult)...El se jura ca nu fura( a inceput sa minta,cum era normal)/ Si l-am prins cu rata'n gura (adica l-a prins si cu minciuna si cu prada in gura ceea ce insemna ca a si furat). Si apoi dragul de catel este chemat la "sfatul Popular" ( la judecata...) dar scumpul nu vrea sa mearga pentru "c-am fost o data"..asta inseamna ca nu este pentru prima oara cand fura..
Voi va dati seama ce am invatat noi cand eram mici? Va dati seama ca fiecare mama/tata/bunic/bunica/frate/sora/prieten/educatoare/invatatoare/profesoara etc..(poate am uitat pe cineva),fiecare dintre aceste persoane enumerate au invatat cel putin o data in viata lor aceasta poezie si au transmis-o mai departe..Eu spun sa punem capat aici ipocriziei,nimeni nu realizeaza ca suntem invatati de mici ca furam si sa mintim si vedem aceste versuri ca pe un simplu"catelus cu parul cret"...mda..
Nici nu stiu ce sa spun mai mult..poate va deschideti si voi ochii si pot sa va garantez de pe acum ca pe copiii mei nu ii voi invata niciodata aceasta poezie poate doar dupa ce vor ajunge la varsta la care sa inteleaga ce inseamna versurile acestea care ma dezgusta....
Numai bine...
papa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu