11 aprilie 2010

Cartea..


“Cartea e un univers secret creat de un om înzestrat cu geniu” spunea o data Voltaire.
Multi dintre noi privim cartea ca pe un obiect respingator.Dar hai sa fim seriosi,cati dintre noi nu am citit macar o carte in viata noastra? Fie ca este vorba de o carte care ni s-a impus sa o citim la scoala,fie ca am gasit-o pe un raft prafuit in pod si am avut curiozitatea sa vedem despre ce este vorba,fie ca ne-a imprumutat-o un prieten,tot carte se numeste.Pe vremea cand nu stiam sa citim,parintii sau bunicii faceau cu schimbul si ne citeau din cartile de aventuri sa adormim mai repede.
Oamenii din ziua de azi s-au schimbat foarte mult.Cand spui:"am citit o carte buna" te iau in ras sau in gluma.Parca incepe sa iti fie "teama" sa mai deschizi gura sa spui ca citesti pentru ca esti privit altfel fata de ceilalti.De ce? Pentru ca ei nu citesc? Si ce? Ei pierd,nu tu!!
Nu pot spune ca sunt o fana inraita in ale cititului,dar din cand in cand mai pun mana pe o carte din biblioteca,mai imprumut de la prieteni sau chiar merg la biblioteca judeteana. Pe voi ce va atrage la o carte?Sau dupa ce criterii va hotarati sa alegeti o carte pentru a o citi? Sunt chiar curioasa sa stiu. La mine acel magnetism vine de la sine.Nu ma uit niciodata la cate pagini are o carte,pur si simplu "simt" ca mi-as dori sa o citesc.Desigur,mai gresesc si eu si nimeresc carti proaste pe care le las balta dupa primele capitole. Dar in general ma atrage titlul unei carti. Poate ca nu este cel mai indicat mod in a-ti alege o lectura dar...eu deobicei asa procedez.Si de cele mai multe ori s-a dovedit a fi o alegere corecta.
Parerea mea este ca fiecare dintre noi ar trebui sa mai puna mana si sa mai citeasca ,pentru ca o carte te linisteste,te poarta spre o alta lume,te elibereaza de grijile cotidiene. Mai nou,noi tinerii suntem preocupati de muzica,internet,sport,iesiri in oras,plimbari.etc. Ok,nu spun ca este rau ci doar ca ar trebui sa adaugam acestor activitati si acest "sport",de a citi;)
Nu am scris acest "articol" ca sa va conving sa cititi,ci doar pentru a scoate in evidenta faptul ca am uitat ca exista si carti,ca citim numai din datorie sau pentru ca ni se impune,nu din proprie vointa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu